Ciśnienie na życie
“Ciśnienie na życie” to największa ogólnopolska kampania społeczna dotycząca nadciśnienia tętniczego. W latach 2013-2014 dotarliśmy z kampanią do blisko 100 miejscowości. Zmierzyliśmy ciśnienie ponad 326 tys. Polaków i rozdaliśmy 750 tys. egzemplarzy materiałów edukacyjnych. A to wszystko żeby zachęcić Polaków do regularnych pomiarów ciśnienia i edukować ich na temat profilaktyki chorób układu krążenia.
Kampania „Ciśnienie na życie” to przedsięwzięcie na ogromną skalę – nie ogranicza się do pojedynczych akcji w wybranych regionach Polski, przeciwnie, bezpłatne badania ciśnienia tętniczego krwi o raz wieku serca prowadzone są nieprzerwanie od półtora roku w kolejnych miastach na terenie całej Polski.
Przeprowadzone po roku trwania kampanii badanie PBS (01.2014) pokazało, że znajomość czynników ryzyka chorób układu krążenia wśród osób, które słyszały o kampanii, była wyższa średnio o 15 punktów procentowych w porównaniu z grupą nieznającą kampanii. Aż 28% osób, które słyszały o kampanii, zadeklarowało, że mierzyło ciśnienie w ostatnim tygodniu – to niemal dwukrotnie więcej niż w grupie osób, które o kampanii nie słyszały (15%).
Po serii akcji bezpłatnych pomiarów ciśnienia i wieku serca organizowanych w centrach handlowych na terenie całego kraju, organizatorzy kampanii „Ciśnienie na życie” po raz kolejny wysłali w Polskę swoje mobilne centrum badań. Warto wypatrywać oznakowanego logotypem akcji pojazdu na drogach – na wszystkich chętnych będzie czekać wykwalifikowana ekipa pielęgniarek, która nie tylko zmierzy bezpłatnie ciśnienie krwi, ale dodatkowo przy pomocy innowacyjnej aplikacji , przeprowadzi badanie wieku serca.
wróć